Z pewnością większość ludzi, przynajmniej tych, którzy mają firmy, i przechowują jakiekolwiek informacje i dane klientów, słyszała o RODO lub ogólnym rozporządzeniu o ochronie danych w Unii Europejskiej.
Jednak po usłyszeniu terminu RODO należy jeszcze zrozumieć, co to znaczy, i w jaki sposób wpływa na prowadzenie firmy.
Zasięgnij porady kancelarii zajmującej się przepisami o ochronie danych osobowych
Ostateczny termin dostosowania się firm do RODO upłynął 25 maja 2018 roku. Firmy, które wtedy już działały, muszą spełnić wszystkie wymagania, które zostały określone w przepisach, podobnie jak firmy, które dopiero rozpoczynają swoją działalność. Jeśli masz jakiekolwiek kontakty z osobami mieszkającymi w UE, Jeśli będziesz musiał zbierać dane i informacje klientów z Unii Europejskiej, niezależnie od tego, czy je przechowujesz, czy nie, musisz przestrzegać przepisów RODO. Dotyczy to nawet firm, które nie mają siedziby w krajach Unii Europejskiej.
Jeśli prowadzisz interesy z konsumentem lub firmą z Unii Europejskiej, jesteś zobowiązany do przestrzegania przepisów RODO dotyczących sposobu przechowywania ich danych osobowych. Wszystkie przepisy zostały wprowadzone jako aktualizacja ostatnich regulacji, kiedy wprowadzono przepisy dotyczące prywatności w Internecie, co miało miejsce w 1995 roku. Dzisiejsze rządy widzą, jak ważne jest zapewnienie przepisów o ochronie danych, które mają być adekwatne do czasów i technologii, które są obecnie w użyciu. Regularnie dochodzi do masowych naruszeń bezpieczeństwa i danych, a wprowadzenie pewnych przepisów może pomóc w zapewnieniu konsumentom dodatkowego bezpieczeństwa w sieci.
W zrozumieniu przepisów RODO może pomóc kancelaria ochrona danych osobowych, obecnie wszystkich firm takie regulacje dotyczą. Oczywiście, gdy firmy dowiedziały się, że będzie to konieczne, wiele z nich nie wiedziało, co trzeba będzie zrobić, aby przestrzegać regulacji RODO, i nie wiedziało, ile będzie to ich kosztować. Niektórym firmom nie podobał się fakt, że będzie więcej biurokracji, z którymi będą musieli się zmagać, a wielu nie podobało się, że rząd próbował je uregulować. Odczuły to zwłaszcza firmy, które mają siedziby poza Unią Europejską i miały niewielu klientów pochodzących z krajów należących do Unii Europejskiej.