Każdy właściciel samochodu powinien utrzymywać podwozie swojego pojazdu tak czyste i wolne od korozji, jak w momencie zakupu.
Wymaga to niewielkich zabiegów konserwacyjnych, regularnych inspekcji oraz zastosowania preparatów antykorozyjnych na powłokach samochodu narażonych na występowanie korozji. Tego typu środek zapobiega przedostawaniu się rdzy do ramy, zbiornika paliwa i innych krytycznych elementów samochodu.
Preparaty antykorozyjne do podwozia i nie tylko
Wybór powłoki antykorozyjnej będzie zależał od tego, co masz do dyspozycji, poziomu umiejętności majsterkowania i efektu wizualnego, który chcesz osiągnąć. Nawet jeśli na ramie pojawiła się już rdza powierzchniowa, wystarczy ją przeszlifować, przygotować odpowiednim podkładem antykorozyjnym, a następnie pomalować, aby zapobiec ponownemu tworzeniu się rdzy. Wiele osób preferuje na podwoziu czerń z połyskiem i półpołysk, ale popularne są również odcienie szare lub srebrne, a inne kolory, takie jak czerwony lub pomarańczowy, nie są niczym niezwykłym.
Zabezpieczanie samochodu przed korozją naprawdę działa, ale wiąże się to z rutynową konserwacją. Niezależnie od wybranej powłoki antykorozyjnej należy ją sprawdzać co najmniej raz w roku. Te odporne na rdzę powłoki opierają się na szczelnym uszczelnieniu, aby woda nie dostała się do stali pod spodem. Wszelkie zadrapania, wgniecenia i zarysowania mogą usunąć warstwę antykorozyjną i odsłonić stal pod spodem.
Ważny jest przegląd powłoki i natychmiastowa naprawa pęknięć i uszkodzeń warstwy ochronnej. Sprawdź wszystkie części nadwozia i podwozia w zakresie rutynowej konserwacji i napraw. Jeśli rdza już zaczęła się utrzymywać, przed nałożeniem nowej warstwy powłoki antykorozyjnej należy najpierw usunąć korozję. Na stronie https://grupaurban.pl/zabezpieczenie-powlok-w-samochodzie-przed-korozja-i-nie-tylko/ możesz przeczytać, jakie preparaty antykorozyjne są polecane. Preparaty antykorozyjne można dobierać w zależności od potrzeb do nadwozia i podwozia pojazdu. Charakteryzuje je wysoka odporność na zanieczyszczenia, korozję i korozję kwasową powstającą w wyniku kontaktu powłok samochodowych z ptasimi odchodami, rozpryskami owadów, sokiem drzewnym i pyłkami.