Jak uchronić się przed kradzieżą marki?

Firmy, które chcą chronić swoje znaki towarowe, znaki graficzne, nazwę firmy czy też produktu, mogą złożyć wniosek do Urzędu Patentowego.

Dzięki temu marka będzie chroniona, firmy konkurencyjne nie będą mogły podszywać się pod naszą firmę. W przypadku kiedy nie zabezpieczymy naszych znaków towarowych, nieuczciwa konkurencja mogłaby to wykorzystać, zwłaszcza kiedy nasze produkty stałyby się popularne.

Jak uchronić się przed kradzieżą marki?

Dlaczego ochrona znaków towarowych jest istotna?

Nieuczciwe firmy mogą wyszukiwać ciekawe towary, nazwy, logo, które nie są zastrzeżone, a następnie zgłaszać je do Urzędu Patentowego jako własne. W tym przypadku po uzyskaniu ochrony patentowej mogłyby wystąpić przykładowo do serwisów, takich jak Allegro czy też Amazon, o usunięcie innych produktów z danymi znakami towarowymi. Dlatego ważne jest, aby już na początku działalności zwrócić uwagę na właściwą ochronę patentową. Ochrona może dotyczyć kraju lub też całej Unii Europejskiej, świata, możemy zastrzegać także znaki towarowe oddzielnie w Stanach Zjednoczonych czy też w Japonii.

Firmy, które chcą się zabezpieczyć przed kradzieżą marki w postaci wcześniejszego zarejestrowania przez inną firmę, mogą ubiegać się o świadectwo ochronne w Urzędzie Patentowym. W tym przypadku możemy wybrać ochronę na terenie Polski lub też całej Unii Europejskiej, dzięki temu będziemy mieli wyłączność na oznaczanie różnego typu towarów czy też usług. Rejestrując towar powinniśmy zwrócić uwagę na nazewnictwo, niekiedy nazwy opisowe, które dotyczą ogólnego nazewnictwa potocznego, mogą zostać odrzucone, dlatego wiele firm wybiera nazwy unikalne, dzięki czemu mogą bez problemu zabezpieczyć się przed nieuczciwą konkurencją.

Więcej informacji na temat zabezpieczenia się przed kradzieżą marki możemy przeczytać na stronie https://www.stockwatch.pl/wiadomosci/zlodzieje-cudzych-marek-jak-sie-przed-nimi-bronic,notatki,293407. Znajdziemy tam wiele interesujących porad dotyczących ochrony patentowej znaków towarowych, znaków graficznych. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że będziemy mogli wejść na rynek z danym produktem, mając wcześniej zastrzeżony znak towarowy.

Biznes

Jak przedłużyć żywotność segmentów diamentowych w codziennej pracy?

Żywotność segmentów diamentowych to kluczowy element sukcesu Twojej firmy w branży budowlanej i drogownictwie. Czy wiesz, że odpowiednia optymalizacja użycia narzędzi diamentowych nie tylko zmniejsza koszty, ale także zwiększa efektywność pracy? My, jako eksperci w tej dziedzinie, podzielimy się z Tobą sprawdzonymi metodami, które pomogą przedłużyć żywotność narzędzi diamentowych. W naszym artykule omówimy techniki konserwacji, […]

Read More
Biznes

Przewodnik po rozszerzeniach domen: Kiedy wybrać .pl, .com, .net, a kiedy coś innego?

Decyzja o wyborze rozszerzenia domeny może mieć znaczący wpływ na widoczność Twojej strony w internecie. Odkryj, które rozszerzenie – .pl, .com, .net, czy może coś bardziej niszowego – najlepiej odpowie na potrzeby Twojej marki i przyciągnie żądaną grupę odbiorców. Wprowadzenie do nazw domen i ich znaczenia Czy zastanawiałeś się kiedyś, co dokładnie stoi za decyzją […]

Read More
Biznes

Czym kierować się przy zakupie tuszu lub tonera w sklepie specjalistycznym?

Decydując się na wybór tuszu lub tonera do drukarki, warto zastanowić się nad kilkoma kluczowymi aspektami. Przede wszystkim, zrozumienie różnic pomiędzy tuszem do drukarki a tonerem do drukarki pomoże podjąć świadomą decyzję. Dlaczego warto kupować w sklepie specjalistycznym? Oferują one produkty wysokiej jakości oraz profesjonalne doradztwo, co umożliwia dopasowanie idealnego produktu do specyfikacji Twojej drukarki. […]

Read More